Wiadomości - Aktualności
Obowiązek zgłoszenia eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków
Dodał: lkobos Data: 2024-10-11 08:30:39 (czytane: 144)
Szanowni Mieszkańcy Gminy Solec-Zdrój, przypominamy o obowiązku zgłaszania eksploatacji przydomowych oczyszczalni ścieków o przepustowości do 5 m3 na dobę, wykorzystywanych na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania z wód, po zakończeniu ich budowy.
Zgłoszenia należy dokonać przed rozpoczęciem eksploatacji na wniosku dostępnym na stronie Urzędu - link . Wniosek można również pobrać w siedzibie tutejszego Urzędu w pokoju nr 19.
Do rozpoczęcia eksploatacji oczyszczalni można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji. Oczyszczalnię objętą obowiązkiem zgłoszenia w okresie, gdy jest już ona eksploatowana, prowadzący ją jest obowiązany zgłosić w terminie 6 miesięcy od dnia, w którym została ona objęta tym obowiązkiem.
Wymagane dokumenty:
- wniosek zgłoszenia eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków,
- kopia mapy sytuacyjno-wysokościowej z naniesieniem lokalizacji oczyszczalni ścieków lub powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej,
- kopia certyfikatu, aprobaty technicznej przydomowej oczyszczalni ścieków (oryginał do wglądu).