Wiadomości - Aktualności
Podpisano umowę na realizację projektu „Cyberbezpieczny Samorząd”
Dodał: lkobos Data: 2024-05-29 09:28:24 (czytane: 395)
W dniu 18 kwietnia 2024r. podpisana została umowa pomiędzy Gminą Solec-Zdrój i Skarbem Państwa, w imieniu którego działa Centrum Projektów Polska Cyfrowa, o powierzenie grantu w ramach konkursu grantowego Cyberbezpieczny Samorząd.
Projekt Cyberbezpieczny Samorząd jest realizowany w ramach FUNDUSZY EUROPEJSKICH NA ROZWÓJ CYFROWY 2021-2027 (FERC), Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie 2.2. – Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa.
Projekt grantowy, złożony przez Gminę Solec-Zdrój, ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa informacji poprzez wzmocnienie odporności Urzędu Gminy Solec-Zdrój oraz jego zdolności do skutecznego zapobiegania incydentom bezpieczeństwa teleinformatycznego, wykrywania ich i reagowania na nie.
Zaplanowano wdrożenie Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji, środków zarządzania ryzykiem w cyberbezpieczeństwie, mechanizmów i środków zwiększających odporność na ataki z cyberprzestrzeni, podniesienia poziomu wiedzy i kompetencji personelu urzędu. Projekt zostanie zakończony audytem podjętych działań.
Całkowita kwota przyznanego grantu to 402 273,00 zł w tym dofinasowanie ze środków Unii Europejskiej 329 864,00 zł, oraz dofinansowania z budżetu państwa 72 409,00 zł).
Realizację projektu zaplanowano na lata 2024-2025.