Wiadomości - Aktualności
Ogłoszenie o naborze
Dodał: lkobos Data: 2024-06-19 13:39:01 (czytane: 701)
Wójt Gminy Solec – Zdrój ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze – kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju na czas określony obejmujący zastępstwo w czasie usprawiedliwionej nieobecności.
Nazwa i adres jednostki : Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju, ul. 1 Maja 10, 28-131 Solec-Zdrój
Nazwa Stanowiska : Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Solcu-Zdroju
Organizator konkursu : Wójt Gminy Solec-Zdrój
Osoba ubiegająca się o zatrudnienie musi spełniać następujące wymagania do zatrudniania na danym stanowisku:
Wymagania niezbędne:
· obywatelstwo polskie,
· wykształcenie wyższe magisterskie, preferowane kierunki: praca socjalna, pedagogika, polityka społeczna, socjologia, administracja, prawo, zarządzanie,
· specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej zgodnie z art. 122 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 o pomocy społecznej (Dz.U.2023r., poz. 901),
· staż pracy 5 lat, w tym minimum 3 lata stażu pracy w pomocy społecznej ( pod pojęciem „staż pracy w pomocy społecznej” należy rozumieć okres zatrudnienia w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej, których katalog zawarto w art. 6 pkt. 5 u.p.s. oraz pracę w organizacjach pozarządowych działających w obszarze pomocy społecznej, czy też pracę w wydziale polityki społecznej urzędu wojewódzkiego),
· nieposzlakowana opinia,
· posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
· niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
· stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
· zgoda na przetwarzanie danych osobowych zawartych w złożonej ofercie.
Wymagania dodatkowe:
- znajomość aktów prawnych związanych z pracą na w/w stanowisku, a w szczególności ustaw :
· ustawa o pomocy społecznej,
· ustawa o przeciwdziałaniu stosowania przemocy w rodzinie,
· ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
· ustawa oświadczeniach rodzinnych,
· ustawa o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
· ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
· rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie rodzinnego wywiadu środowiskowego,
· ustawa o samorządzie gminnym,
· kodeks postępowania administracyjnego,
· ustawa o finansach publicznych,
· kodeks pracy,
· znajomość przepisów kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
- umiejętność
kierowania pracą zespołu i szybkiego podejmowania decyzji,
- znajomość obsługi komputera oraz innych urządzeń biurowych (m. in. skaner, kserokopiarka,
faks),
- pożądane cechy
osobowości: odpowiedzialność, wysoka kultura osobista, komunikatywność,
kreatywność, odporność na stres, umiejętność pracy pod presją czasu,
dyspozycyjność.
Warunki pracy:
· pełny wymiar czasu pracy,
· zatrudnienie w ramach umowy o pracę na czas zastępstwa,
· miejsce pracy: Solec – Zdrój (budynek jest wyposażony w windę),
· praca przy stanowisku komputerowym, wymagająca wysokiego poziomu samodzielności oraz bezpośredniego i telefonicznego kontaktu z petentem, w tym z organami administracji państwowej i kontrolnej.
Kandydaci zobowiązani są do dostarczenia następujących dokumentów:
· życiorys (CV),
· list motywacyjny,
· kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
· kserokopia dyplomu, świadectw lub innych dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, kwalifikacje,
· kserokopie świadectw pracy lub zaświadczeń o aktualnym zatrudnieniu, dokumenty potwierdzające staż pracy,
· oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
· oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
· oświadczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na wskazanym stanowisku,
· zgoda na przetwarzanie danych osobowych zawartych w złożonej ofercie dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji,
· dokumenty powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku, na które przeprowadzany jest nabór:
1. Realizacja zadań własnych Gminy i zadań zleconych Gminie z zakresu administracji rządowej w sprawach pomocy społecznej określonych w przepisach o pomocy społecznej.
2. Prowadzenie innych spraw z upoważnienia Wójta lub Rady Gminy jeśli przepis szczególny tak stanowi.
3. Prowadzenie gospodarki finansowej w oparciu o przepisy ustawy o finansach publicznych.
4. kierowanie działalnością statutową Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Solcu - Zdroju (dalej jako „GOPS”).
5. Kierowanie pracą GOPS oraz reprezentowanie go na zewnątrz.
6. Wykonywanie funkcji pracodawcy (przełożonego) wobec pracowników GOPS.
7. Prowadzenie spraw pracowniczych osób zatrudnionych w GOPS.
8. Współpraca w zakresie pomocy społecznej ze środowiskiem lokalnym, sołtysami, radnymi,
szkołami, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami.
9. Przestrzeganie przepisów prawa i wykonywanie zadań sumiennie, bezstronnie i sprawnie.
10. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.
W zakresie czynności i odpowiedzialności:
- Właściwe załatwianie spraw obywateli i przestrzeganie terminów załatwianych spraw.
- Należyte ewidencjonowanie i przechowywanie akt spraw i zbiorów spisów spraw, rejestrów i pomocy urzędowych.
- Przestrzeganie procedur przy przetwarzaniu danych osobowych ze zbioru - rejestr świadczeniobiorców GOPS, ochrona tych danych przed niepowołanym dostępem, nieuzasadnioną modyfikacją lub zniszczeniem, nielegalnym ujawnieniem lub pozyskaniem.
- Należyta organizacja pracy oraz prawidłowe i sprawne wykonywanie zadań wynikających z ustalonego zakresu czynności.
5. Odpowiedzialność za powierzone mienie.
6. Odpowiedzialność za prawidłowość sporządzenia planu przychodów i rozchodów Ośrodka oraz realizację tego planu.
- Prowadzenie spraw w zakresie obronności i OC wynikających z przepisów szczególnych.
Rekrutacja przebiega dwustopniowo:
a) wstępna selekcja kandydatów ma na celu ustalenie, czy kandydat spełnia wymogi
formalne określone w ogłoszeniu o naborze i dokonywana jest przez komisję rekrutacyjną powołaną przez Wójta Gminy,
b) merytoryczna selekcja kandydatów przeprowadzana jest przez komisję rekrutacyjną i
polega na przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej ze znajomości zagadnień objętych wymaganiami od kandydata.
Wskaźnik zatrudnienia w Urzędzie Gminy osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu maju był wyższy niż 6%.
O terminie rekrutacji kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie.
Z kandydatem wyłonionym w drodze naboru zostanie nawiązany stosunek pracy na czas zastępstwa. Jeśli kandydat wyłoniony w drodze naboru odmówi nawiązania stosunku pracy, to nawiązuje się go z kolejną osobą spośród kandydatów wymienionych w protokole rekrutacji.
Oferty wraz z dokumentami należy składać:
w zamkniętej kopercie opisanej: „Nabór na zastępstwo Kierownika GOPS w Solcu – Zdrój” osobiście na Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Gminy w Solcu - Zdroju w godzinach od 7:00 do 15:00 lub pocztą na adres: Urząd Gminy w Solcu – Zdroju, ul. 1-go Maja 10, 28-131 Solec – Zdrój w terminie od 19.06.2024 do 02.07.2024.
Aplikacje które wpłyną do Urzędu /liczy się data otrzymania dokumentów przez Urząd/ po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy.
Dodatkowe uwagi:
· RODO - Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów do zatrudnienia w Urzędzie Gminy Solca – Zdroju dostępna jest na stronie internetowej bip.solec-zdroj.pl – w zakładce Ochrona Danych Osobowych.
Klauzula informacyjna
dla kandydatów ubiegających się o zatrudnienie dotycząca ochrony danych
osobowych:
Zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych
informujemy, że administratorem danych jest Gmina Solec-Zdrój. Przedmiotowe
dane przetwarzane są w celu niezbędnym do realizowanego procesu rekrutacyjnego
oraz podjęcia działań przed zawarciem umowy i nie będą udostępniane innym
odbiorcom danych. Obowiązek ich podania wynika z przepisów ustawy z dnia 26
czerwca 1974 roku Kodeks pracy oraz ustawy z dnia 21 listopada 2008 o
pracownikach samorządowych. Każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich
danych oraz do ich poprawiania.
Załączniki: