Wiadomości - Aktualności
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB)
Dodał: lkobos Data: 2021-09-06 13:58:42 (czytane: 1133)
1 lipca 2021 r. rozpoczął się proces składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Zadanie ma na celu zebranie wszystkich danych dotyczących źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych.
Celem stworzenia centralnej bazy jest poprawa jakości powietrza – likwidacja głównej przyczyny zanieczyszczeń – emisji substancji powodujących smog.
Dzięki szczegółowym danym o budynkach będzie dodatkowym miejscem informacji na temat sytuacji w mieszkalnictwie. CEEB stanowić będzie również narzędzie dla organów administracji centralnej i samorządowej do realizacji polityki niskoemisyjnej.
Kto składa deklarację:
Każdy właściciel lub zarządca budynku jest zobowiązany złożyć deklarację do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Sposób składania deklaracji
Deklarację można złożyć w następujący sposób:
1) w formie elektronicznej przez Internet na stronie www.zone.gunb.gov.pl (należy posiadać Profil zaufany/bankowość elektroniczną/e-dowód),
2) w formie papierowej – wypełniony dokument można złożyć w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Gminy w Solcu-Zdroju (w godzinach pracy Urzędu od 7:00 do 15:00),
3) listem poleconym pocztą tradycyjną.
(formularz deklaracji dostępny jest na stronie www.zone.gunb.gov.pl - zakładka „do pobrania” oraz stanowi załącznik do niniejszej informacji)
Termin złożenia deklaracji
- Na wysłanie deklaracji obywatele mają 12 miesięcy w przypadku budynków już istniejących ( do 30.06.2022 r.)
- W przypadku nowopowstałych obiektów – 14 dni od uruchomienia nowego źródła spalania paliw
Przekazanie powyższych informacji jest obligatoryjne.
Dane przekazywane w deklaracji
Deklaracja zawiera takie informacje jak:
- Imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby
- Adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw.
- Opcjonalnie numer telefonu właściciela lub zarządcy
- Adres e-mail również opcjonalnie
- Informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła i źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach.
źródło: https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq
ZAŁĄCZNIKI:
1. Deklaracja dotycząca źródeł ciepła i spalania paliw- Formularz A-budynki i lokale mieszkalne- https://www.gunb.gov.pl/sites/default/files/pliki/dokumenty/deklaracja-a-30.06.2021.pdf?663
2. Deklaracja dotycząca źródeł ciepła i spalania paliw- Formularz A-budynki i lokale niemieszkalne-https://www.gunb.gov.pl/sites/default/files/pliki/dokumenty/deklaracja-b-30.06.2021.pdf?115
3. Instrukcja składania deklaracji dotyczącej źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych w formie elektronicznej – https://www.gunb.gov.pl/sites/default/files/pliki/dokumenty/instrukcja_-_ceeb_07.07.2021_r.pdf?253