Wiadomości - Aktualności
Informacja
Dodał: lkobos Data: 2017-05-10 13:21:08 (czytane: 3106)
Gmina Sole-Zdrój pozyskała dofinansowanie na realizację zadania pn. Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Solec-Zdrój w 2017 roku.
Urząd Gminy w Solcu-Zdroju informuje, że w związku z realizacją Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Solec-Zdrój z budżetu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach pozyskano dofinansowanie w kwocie do 33 995, 74 zł. W dniu 08 maja 2017 zawarta została stosowana umowa o dofinansowanie. Na kwotę dotacji składają się:
1) środki Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (WFOŚiGW) w Kielcach – 13 998, 25 zł tj. 35 % kosztów kwalifikowanych zadania,
2) środki Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) w Warszawie – 19 997,49 tj. 50 % kosztów kwalifikowanych zadania.
Koszty kwalifikowane zadania sfinansowane będą w 85% ze środków WFOŚiGW w Kielcach i NFOŚiGW w Warszawie oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach, pozostałe koszty poniesie wnioskodawca - posiadacz wyrobów zawierających azbest. Termin zakończenia realizacji zadania upływa z dniem 30 września 2017r.
Osoby zainteresowane pozyskaniem dofinansowania na usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest mogą jeszcze składać wnioski w Urzędzie Gminy w Solcu-Zdroju. Wzór wniosku dostępny jest w pokoju nr 19 oraz na stronie internetowej gminy. Po podpisaniu umowy z Wykonawcą zawarte zostaną umowy z mieszkańcami, których przedmiotem będzie unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest.